Verzenden & retourneren

Wij versturen met de grootste zorg en verpakken de planten met extreme voorzichtigheid.
We streven naar een vlotte en snel verzending om vertragingen te voorkomen.
Je krijgt van ons een e-mail om te bevestigen dat jouw bestelling geplaatst is.

Om jullie de beste en goedkoopste verzendmogelijkheden te geven werken wij samen met drie verzendingsdiensten. Hieronder zitten PostNL, DPD en Bpost.

Al deze diensten leveren uw bestelling aan huis. Uiteraard betaalt u geen verzendkosten als u kiest om uw bestelling op te halen bij ons in Ruiselede.

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Dit is afhankelijk van de levertijd van de producten. Het grootste deel van ons assortiment is direct uit onze eigen voorraad leverbaar.

Voor deze producten geldt een verzendtermijn van 1 tot 7 dagen afhankelijk van de drukte, weersomstandigheden of wanneer uw bestelling werd geplaatst. 

We Love Houseplants kan uw verzending uitstellen voor volgende redenen:

- Uw bestelling werd geplaatst net voor een weekend of feestdag, het lijkt ons onnodig uw bestelling 2 dagen bij de bezorgdienst te laten wachten. 

- Het is te koud of te warm om jouw plantjes op te sturen. Hierbij nemen wij contact met u op! 
Wij versturen geen planten wanneer de nacht temperatuur onder 0 graden gaat. Wij controleren geen buitenlandse nacht temperaturen. De klant is dus zelf verantwoordelijk om dit te controleren. 

Bij ieder product staat vermeld of het uit voorraad leverbaar is of als de leveringstermijn langer is.

Opgelet! Wenst u een pre-order te doen en daarbij nog een extra product te bestellen die in stock is, dan wordt er gewacht tot beide producten tegelijk verzonden kunnen worden in één zending. Zo werken wij ook mee aan een groenere toekomst.

Wenst u toch het product die in stock is sneller te verkrijgen? Dan kunt u beter twee aparte bestellingen doen. 

De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. U kunt bij de klantenservice een verzoek indienen om de producten die op voorraad zijn alvast te verzenden. Hierbij komen er uiteraard extra verzendkosten doordat er 2 of meerdere zendingen nodig zijn. 

Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan wordt u hier per e-mail of telefoon van op de hoogte gebracht. U heeft dan nog altijd de keuze om kosteloos jou bestelling of pre-order te annuleren. 

Het is ook mogelijk om jouw bestelling nog even bij ons te houden. Dit om transportschade door temperaturen te voorkomen. Geen nood, we nemen altijd contact met u op bij deze omstandigheden.  

Sommige planten krijgen veel "stress" bij het verzenden. En dus adviseren we u om de plant na ontvangst zeker een week te laten rusten. De plant heeft de tijd nodig om zich aan te passen aan zijn nieuwe omgeving en een onmiddellijke verpot is dus NIET aangeraden.  

Informeer je goed vooraleer u een plant aankoopt. Iedere plant heeft zijn specifieke noden.

Moest u hulp nodig hebben of u heeft vragen, twijfel dan niet om contact op te nemen met ons! 

 

Piek toeslag

Na jaarlijkse gewoonte wordt het steeds drukker, bij de verzendbedrijven, eind november en december. Daarom beginnen deze verzendbedrijven extra kosten aan te rekenen bij iedere verzending. Aangezien wij al een deel van de verzendkosten en extra toeslagen voor ons rekening nemen, kunnen wij ook niet anders dan deze extra kosten door te rekenen in de verzending (Piek periode toeslag).

 

 

Retourneren

Volgens de wetgeving van de Europese Unie heeft u 14 dagen om van gedachten te veranderen en uw aankoop te annuleren.

Bederfelijke goederen zoals voedingsmiddelen en planten zijn hiervan echter vrijgesteld wanneer dit wordt vermeld in het restitutiebeleid en de algemene voorwaarden. Als u niet tevreden bent met de planten die u heeft gekocht, kunt u de planten terugbrengen of terugsturen naar ons kantoor. Bij aankomst van de planten wordt de conditie beoordeeld waarna (gedeeltelijke) terugbetaling plaatsvindt.

Product schade

Bij transport komt product schade wel eens voor. Een gebroken potje, een barst,... Neem dan gewoon contact op met ons en wij bekijken samen of wij het product gedeeltelijk of helemaal terug betalen, of we een nieuw product naar je opsturen.  

Verlies

U heeft een bestelling gedaan maar na enkele weken is jouw bestelling nog altijd niet aangekomen, de track en trace geeft geen duidelijkheid.
Neem dan ook best contact met ons op. Wij doen er dan alles aan om jouw bestelling terug te vinden. 

Als het blijkt (na onderzoek van het verzendbedrijf) dat het pakje verloren is gegaan, kunnen we bekijken of we een nieuwe bestelling terug op sturen of we het bedrag van jouw bestelling terugstorten. Afhankelijk of het pakje verzekerd is niet kunnen hier extra kosten bijkomen.

Bestellingen die verloren gaan door het fout ingeven van een leveringsadres worden niet terugbetaald.  

 

Verzekerde pakjes

Standaard zijn uw zendingen NIET verzekerd tegen verlies. Bij verdere vragen hierover kunt u ons altijd contacteren via het contact formulier of via onze socials.